Οι Δημόσιες Σχέσεις χτίζουν το μέλλον των επιχειρήσεων

 

Αμαρυλλίς Χαρίτωνος

Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων

Πανεπιστημίου Westminster

Η οικονομική κρίση δίδαξε τους επιχειρηματίες, ότι η ανάγκη για επικοινωνία με τους πελάτες τους, είναι ακόμη μεγαλύτερη σε τέτοιες περιόδους και ότι δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για λανθασμένες και άσκοπες ενέργειες.

Αυτό επιβεβαιώνεται και από στοιχεία έρευνας, τα οποία καταδεικνύουν ότι στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι δαπάνες των επιχειρήσεων για δράσεις και ενέργειες Δημοσίων Σχέσεων, αυξήθηκαν περισσότερο από 4%, αφού δημιούργησαν νέα ευνοϊκά δεδομένα για την αντιμετώπιση των δύσκολων συνθηκών της αγοράς.   

Αποκομίζοντας ένα ευρύ φάσμα γνώσεων από τους καθηγητές του Τμήματος Δημοσίων Σχέσεων του Πανεπιστημίου Westminster, όπου φοιτώ, διαπιστώνω ότι οι Δημόσιες Σχέσεις έχουν καταξιωθεί, ως μια σημαντική επικοινωνιακή λειτουργία για την προβολή και προώθηση του προφίλ, επιχειρήσεων και οργανισμών, των προϊόντων, των υπηρεσιών και των δραστηριοτήτων τους. 

Σημαντικό όμως εφόδιο για μένα, αποτέλεσε και η τακτική φιλοξενία, σημαντικών επιχειρηματιών και κορυφαίων στελεχών εταιρειών Δημοσίων Σχέσεων του Λονδίνου, οι οποίοι στο πλαίσιο της διδασκαλίας, μας μεταφέρουν εμπειρίες τους, οι οποίες προκύπτουν από την Επικοινωνιακή Στρατηγική που εφαρμόζουν.  

Επιβεβαιώνεται λοιπόν με το πιο σαφή τρόπο, ότι οι Δημόσιες Σχέσεις είναι απαραίτητες για κάθε οργανισμό σε περιόδους κρίσης και ύφεσης, καθώς συντηρούν τη σχέση με τους πελάτες, διασφαλίζουν τις πωλήσεις και τα έσοδα των επιχειρήσεων, επιτρέποντάς τους την επιβίωση και ανάπτυξη.

Αυτές οι γνώσεις και εμπειρίες, μου απέδειξαν και κάτι άλλο.  Ότι βρέθηκα  στο σωστό μέρος, την κατάλληλη στιγμή. Η σκέψη μου αυτή, οφείλεται στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Κύπρος το τελευταίο διάστημα με την κάθοδο της Τρόικας και την εφαρμογή του μνημονίου, με σημαντικότερο  πρόβλημα για τους νέους, την ανεργία που φτάνει το 43,9%.

Σκεπτόμενη ότι οι ελπίδες για επαγγελματική αποκατάσταση στην Κύπρο εξανεμίζονται, ότι μέρα με τη μέρα οι συνθήκες εργοδότησης γίνονται όλο και πιο δύσκολες, το άγχος και η ανασφάλεια επιδεινώνονται, κατέληξα στο συλλογισμό ότι είμαι τυχερή στην ατυχία μου. Πού το βασίζω αυτό; Στο γεγονός ότι σπουδάζω σε ένα από τα πιο αναγνωρισμένα  πανεπιστήμια του Λονδίνου στον τομέα των Δημοσίων Σχέσεων και των ΜΜΕ και μπορώ έτσι να αποκτήσω πρόσβαση σε μια τεράστια αγορά εργασίας.   

Κρατάω λοιπόν ζωντανή την ελπίδα και την αισιοδοξία, απομακρύνω αρνητικές σκέψεις και ανησυχίες για το μέλλον μου και αισθάνομαι ότι βαδίζω σε ένα ασφαλέστερο δρόμο για να σταδιοδρομήσω, διεκδικώντας μια θέση, στην αγορά εργασίας της Βρετανίας.

Παράλληλα, η αύξηση της ζήτησης υπηρεσιών Δημοσιών Σχέσεων, αφού πλέον – όπως εξήγησα και πιο πάνω – κρίνονται απαραίτητες και σχετίζονται με την επίδοση των επιχειρήσεων στην κοινωνία και στην οικονομία, καθιστούν ιδανικό για εργοδότηση, τον κλάδο σπουδών που επέλεξα.  

Οι Δημόσιες Σχέσεις είναι ένας τομέας δραστηριότητας, που στοχεύει στην αναγνωρισιμότητα επιχειρήσεων και οργανισμών, στην προβολή του κοινωνικού τους έργου και στην επίλυση επικοινωνιακών προβλημάτων με   τα στοχευμένα κοινά. 

Η δύναμή των Δημοσιών Σχέσεων επεκτείνεται και αναδεικνύονται ως η σημαντικότερη οργανωτική πυραμίδα, σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο. Με έμφαση στο χτίσιμο της εικόνας μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού, οικοδομούν σχέσεις εμπιστοσύνης και καλλιεργούν συνεργασίες με κοινωνικούς και κρατικούς φορείς.

Είναι φανερό πια ότι κάθε ευέλικτος επιχειρηματίας ή στέλεχος εταιρείας, είναι έτοιμος να ακούσει τον εξειδικευμένο επαγγελματία για τη χάραξη της επικοινωνιακής στρατηγικής, γιατί αντιλαμβάνεται ότι μαθαίνοντας και υλοποιώντας ένα πλάνο στοχευμένων ενεργειών, θα εισέλθει σε τροχιά ανόδου και σε δρόμο ανάπτυξης, αφού οι Δημόσιες Σχέσεις, είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την επιχειρηματική κερδοφορία.

Αμαρυλλίς Χαρίτωνος