ΡΑΛΙ ΚΥΠΡΟΣ 2014

Ο Vaclav Pech στο τιμόνι ενός Mini Cooper Works S2000 και έχοντας στο πλευρό του τον Petr Uhel ήταν ο μεγάλος νικητής του Ράλι Τσεχίας τερματίζοντας έτσι την κυριαρχία της Skoda στον αγώνα αυτό από το 2009. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το ράλι Τσεχίας ήταν ο όγδοος γύρος του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι (ERC) με το ράλι Κύπρος να ακολουθεί στις 19 – 21 Σεπτεμβρίου.

Την ώρα που ο τσέχος οδηγός κατακτούσε την νίκη και ταυτόχρονα το έβδομο πρωτάθλημα ράλι της χώρας του, ο αγώνας για τη δεύτερη θέση εξελίχθηκε σε θρίλερ μέχρι το τέλος, αφού ο δεύτερος στο πρωτάθλημα ERC, Sepp Wiegand με Skoda Fabia S2000 ήταν ο νικητής με μόλις 0,2 δευτερόλεπτα από τον τρίτο Tomas Kostka (Ford Fiesta R5).

Αν και ο Τσέχος οδηγός τερμάτισε άνετα στην πρώτη θέση με σχεδόν ένα λεπτό διαφορά, ο ίδιος αρχικά αισιοδοξούσε σε ένα πλασάρισμα στην πρώτη τριάδα και επωφελήθηκε από τα προβλήματα των άλλων. «Στην αρχή είχαμε κάποια προβλήματα και ο μεγαλύτερος μου φόβος ήταν να φτάσουμε στο σέρβις. Χάριν στα προβλήματα των άλλων καταφέραμε να φτάσουμε στην πρώτη θέση. Αν και είχαμε ένα λεπτό διαφοράς αποφύγαμε τα αχρείαστα λάθη και οδηγήσαμε προσεκτικά στον τερματισμό».

Με τον Pech να οδηγά προς την κατάκτηση της πρωτιάς, η μάχη για την κατάκτηση της δεύτερης θέσης μεταξύ του Γερμανού Sepp Wiegand (Skoda Fabia S2000) και του Τσέχου Tomas Kostka (Ford Fiesta R5) ήταν πραγματικά αδυσώπητη. Ο Τσέχος οδηγός ξεπέρασε τον Wiegand στην 13η ειδική, αλλά τα προβλήματα που παρουσίασε ο κινητήρας του Fiesta R5 επέτρεψαν στον Γερμανό να επανέλθει στη δεύτερη θέση δύο ειδικές πριν το τέλος. Η κατάκτηση της δεύτερης έδωσε στον Wiegand πολύτιμους βαθμούς για την βαθμολογία του ERC, αφού βρίσκεται στη δεύτερη θέση πίσω από τον Φιλανδό, πρωτοπόρο του πρωταθλήματος, Esapekka Lappi. Ο τελευταίος έμεινε εκτός την πρώτη μέρα επανεκκίνησε τον αγώνα στο δεύτερο σκέλος κερδίζοντας τρεις ειδικές διαδρομές και πέντε βαθμούς αφού τερμάτισε τη δεύτερη ημέρα στην τρίτη θέση. Το ασφάλτινο τσεχικό ράλι απέδειξε τη σκληρότητά του στην τέταρτη ειδική της πρώτης ημέρας, η οποία ξεπάστρεψε τους πρώτους τέσσερις οδηγούς του αγώνα. O πρωτοπόρος Kevin Abbring εγκατέλειψε λόγω μηχανικών προβλημάτων στο Peugeot 208T16, ενώ εκτός έμεινε ο δεύτερος στη γενική Esapekka Lappi μετά από έξοδο και σύγκρουση με δέντρο. Ο τρίτος, Craig Breen αν και ολοκλήρωσε την ειδική οι ζημιές στο Peugeot του τον ανάγκασαν να εγκαταλείψει.

Οι αποχωρήσεις έδωσαν την πρωτιά στον τοπικό ήρωα Roman Kresta, o οποίος εγκατέλειψε λίγο αργότερα με ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής.

Στα αυτοκίνητα παραγωγής, ο τσέχος Martin Brezik κρατούσε τη νίκη μέχρι που ένας σπασμένος άξονας του Mitsubishi Lancer τον ανάγκασε να υποχωρήσει πίσω από τον Ούγγρο Andras Hadik. Όμως η τύχη χαμογέλασε στον Brezik, αφού το κιβώτιο του Subaru Impreza του Hadik παρέδωσε πνεύμα πριν την εκκίνηση της τελευταίας ειδικής, δίνοντας τη νίκη στον Brezik.
Τη νίκη στο ERC 2WD κέρδισε ο Adam Kobliha στο τιμόνι ενός Renault Clio R3. Ο Kobliha μπήκε επικεφαλής της κατηγορίας στην εναρκτήρια ειδική του Σαββάτου και παρέμεινε εκεί μέχρι το τέλος.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1. Václav Pech – Petr Uhel Mini John Cooper Works S2000 2:16:28,7 h
2. Sepp Wiegand – Frank Christian Škoda Fabia S2000 + 51,5 s
3. Tomáš Kostka – Miroslav Houšť Ford Fiesta R5 + 51,7 s
4. Jaroslav Orsák – David Šmeidler Škoda Fabia S2000 + 1:12,8 min
5. Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát Škoda Fabia S2000 + 1:13,6 min
6. Kajetan Kajetanowicz – Jaroslaw Baran Ford Fiesta R5 + 1:14,4 min
7. Ott Tänak – Raigo Mölder Ford Fiesta R5 + 2:41,5 min
8. Martin Vlček – Richard Lasevič Škoda Fabia S2000 + 5:30,2 min
9. Antonín Tlusťák – Ladislav Kučera Škoda Fabia S2000 + 6:05,8 min
10. Bruno Magalhaes – Carlos Magalhaes Peugeot 208 T16 + 7:07,3 min

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
1 Esapekka Lappi SKODA FABIA S2000 123
2 Sepp Wiegand SKODA FABIA S2000 104
3 Craig Breen PEUGEOT 208 T16 70
4 Kajetan Kajetanowich FORD FIESTA R5 63
5 Vaclav Pech MINI JOHN COOPER WORKS S2000 63
6 Vasily Gryazin FORD FIESTA S2000 53
7 Ott Tanak FORD FIESTA R5 44