150 εκ. ευρώ κόστισε η απεργία στα λιμάνια

 

Αυτό δήλωσε στην «24» ο γενικός διευθυντής της Ομοσπονδίας Εργοδοτών και Βιομηχάνων Μιχάλης Πήλικος, εκφράζοντας την ίδια ώρα την «πλήρη απογοήτευση» του για την κίνηση των αδειούχων αχθοφόρων, την ώρα που τα λιμάνια οδεύουν προς ιδιωτικοποίηση. «Οι αδειούχοι αχθοφόροι παρέλυσαν το λιμάνι Λεμεσού (εφόσον το Λιμάνι Λάρνακας δεν έχει δραστηριότητα), χωρίς να εξυπηρετούνται εμπορικά πλοία ή άλλες υπηρεσίες, υποστηρίζοντας ότι δήθεν κάποιες αναγκαίες υπηρεσίες εξυπηρετούνται».

«Η πραγματικότητα είναι ότι έθεσαν το λιμάνι σε ολική ομηρία με την ζημιά στην κυπριακή οικονομία να υπολογίζεται γύρω στα 50εκ. ευρώ την ημέρα», δήλωσε στην εφημερίδα μας ο κ. Πήλικος.

«Το γεγονός είναι ότι και να λυθεί το πρόβλημα και να επανέλθει το λιμάνι στην ομαλότητα του, θα χρειαστεί κάποιος χρόνος για κάλυψη των ζημιών», πρόσθεσε.

Υποστήριξε, επίσης, ότι αυτή η κίνηση των αδειούχων αχθοφόρων είναι ότι χειρότερο μπορεί να συμβεί στην κυπριακή οικονομία αυτήν την στιγμή με τα τόσα προβλήματα που υπάρχουν και είναι «ενδεικτικό για το τι μας περιμένει μετά το μνημόνιο με τέτοιες συμπεριφορές και νοοτροπίες».

Το ερώτημα που έθεσε ο κ. Πήλικος ήταν «πως μπορούν να δίνονται άδειες την ώρα που τα λιμάνια οδεύουν προς ιδιωτικοποίηση;» Η ζημιά για την εικόνα της Κύπρου στο εξωτερικό είναι επίσης τεράστια και κυρίως όσον αφορά την εμπιστοσύνη των ξένων προς την Κύπρο και την κυπριακή οικονομία.

Τα 33 μέλη του συνδέσμου Αδειούχων Λιμενικών Αχθοφόρων κατήλθαν αυτήν την εβδομάδα σε επ’ αόριστο απεργία μετά την διαφωνία που είχαν με τον διευθυντή του Υπουργείου Συγκοινωνιών Αλέκο Μιχαηλίδη σε ότι αφορά το ποσό εξαγοράς των αδειών τους.

Στο λιμάνι της Λεμεσού δεν εξυπηρετήθηκαν για μία εβδομάδα εμπορικά πλοία και φορτία προς εξαγωγή, ενώ οι αχθοφόροι ακινητοποίησαν όλα τα μηχανήματα τους εντός του λιμανιού.

Αχθοφόροι vs Yπουργείο Συγκοινωνιών – Το αποτέλεσμα

Η Κύπρος της οικονομικής κρίσης παρακολουθεί μουδιασμένη τις τελευταίες μέρες ένα πόλεμο μεταξύ των Λιμενικών Αχθοφόρων και του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων. Και ναι, για πόλεμο μιλάμε, επειδή το να παραλύεις τα λιμάνια ενός κράτους για τρείς μέρες, μόνο σε «εμπόλεμη» κατάσταση παραπέμπει.

Από τις 17 του μήνα βλέπουμε πλοία και εμπορευματοκιβώτια σε Λεμεσό και Λάρνακα να περιμένουν γραμμή για εξυπηρέτηση. Βλέπουμε χρήματα τα οποία θα έπρε- πε να μπαίνουν στα ταμεία του Κράτους να χάνονται, σε μια περίοδο που η οικονομία μας αιμορραγεί και ψάχνει απεγνωσμένα λύσεις για έσοδα.

Tι χάσαμε σαν κράτος από την απεργία

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της ΟΕΒ κ. Μιχάλης Πιλήκος, στη συνάδελφο Δήμητρα Μολυβά, το ημερήσιο κόστος αυτής της απεργίας ανέρχεται στα 50 εκατομμύρια ευρώ. Δηλαδή, η ΚΔ στη περίοδο της τριήμερης απεργίας έχασε περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ!

Πέρα όμως από την απώλεια των συγκεκριμένων εσόδων, η ζημιά της εικόνας της Κύπρου στο εξωτερικό είναι επίσης τεράστια και κυρίως όσον αφορά στην εμπιστοσύνη των ξένων προς την Κύπρο και την κυπριακή οικονομία. Με πιο απλά λόγια «με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια» η Κύπρος μας, με την αρνητική βέβαια έννοια.

Ποιος ο λόγος της απεργίας

Εδώ είναι ακόμη πιο απλό το θέμα. Η αιώνια μάχη εργοδότη με εργοδοτούμενο. Οι μεν να φωνάζουν για ομηρία του λιμανιού από τους αχθοφόρους και οι δε για ένταξη νέων αχθοφόρων στο επάγγελμα.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Αχθοφόρων Λεμεσού, «η απεργία των λιμενικών αχθοφόρων είναι αποτέλεσμα διαχρονικών προβλημάτων που υπάρχουν στο λιμάνι, και διαχρονικό αίτημα μας είναι η ένταξη νέων λιμενικών στο λιμάνι».

Την Παρασκευή, μετά από συνάντηση των λιμενικών αχθοφόρων και του Υπουργού Συγκοινωνιών και Έργων κύριου Μάριου Δημητριάδη, η απεργία έληξε, επιστρέφοντας έτσι κανονικά στην εργασία τους οι λιμενικοί αχθοφόροι. Ο Υπουργός δήλωσε μετά την συνάντηση ότι «στην εποχή που ζούμε σήμερα, ο τόπος δεν σηκώνει απεργίες, ιδιαίτερα όταν αυτές δεν είναι δικαιολογημένες. 

Την ερχόμενη εβδομάδα θα οριστεί νέα συνάντηση με στόχο την οριστική επίλυση του ζητήματος, προκειμένου η κυβέρνηση να προχωρήσει απρόσκοπτα με τη διαδικασία ανάθεσης των εμπορικών δραστηριοτήτων του Λιμανιού της Λεμεσού, εξέλιξη η οποία θα φέρει σημαντική οικονομική αξία στον τόπο μας»

Το τέλος της απεργίας

Σε συνομιλία που είχαμε με ανθρώπους οι οποίοι περίμεναν στο λιμάνι Λεμεσού να εξυπηρετηθούν, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η ταλαιπωρία σήμερα στο λιμάνι ήταν τραγική, έστω και μετά τη λήξη της απεργίας.

Συγκεκριμένα περίπου 200 φορτηγά ανέμεναν γραμμή έξω από το λιμάνι μέχρι να εξυπηρετηθούν με αποτέλεσμα να υπάρχει τρομερή καθυστέρηση στις φορτοεκφορτώσεις. Η ουρά των φορτηγών ξεκινούσε από τον κυκλικό κόμβο του «Ladie’s Mile» και έφτανε μέχρι το εμπορικό κέντρο Λεμεσού.

* Κατεβάστε δωρεάν την ηλεκτρονική έκδοση της “24” στο http://24newspaper.com.cy!