Βραβείο καλύτερου μικρού κινητήρα για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά

Ο οικονομικός, τρικύλινδρος EcoBoost αναδείχτηκε «Καλύτερος Κινητήρας στην Κατηγορία Κάτω του ενός λίτρου» – (Best Engine Under 1.0-litre) από μία επιτροπή 65 δημοσιογράφων του ειδικού τύπου από 31 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε χρόνο από την παρουσίαση του ψηφίζεται νικητής στην κατηγορία του. Φέτος, ήταν ο επικρατέστερος από 32 κινητήρες του ανταγωνισμού, 19 περισσότερους από τον ανταγωνισμό του 2012. Το 2015 αυξήθηκαν οι διεκδικητές του τίτλου με την κατηγορία κάτω των 1.000 κυβικών εκατοστών να κατακλύζεται από υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες άμεσου ψεκασμού που φέρουν την υπογραφή παγκόσμιων κατασκευαστών αυτοκινήτων.

Ο 1.0L EcoBoost που διατίθεται σε εκδόσεις 100, 125 και 140 ίππων, ακόμα και 180 ίππων στην αγωνιστική έκδοση του Ford Fiesta R2 ενώ χρησιμοποιείται σε 72 χώρες σε όλο τον κόσμο. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι μία Formula Ford με προδιαγραφές δρόμου που εφοδιάζεται με μία έκδοση 205 ίππων αυτού του κινητήρα, έκανε το γύρο του Nürburgring, σε 7 λεπτά και 22 δεύτερα. Μία επίδοση που την έφερε μπροστά από υπεραυτοκίνητα όπως οι Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo και Pagani Zonda 600+ ίππων.

Έντεκα μοντέλα, ανάμεσά τους τα Fiesta, EcoSport, B-MAX, Focus, C-MAX, Grand C‑MAX, Tourneo & Transit Connect, Tourneo & Transit Courier, και Mondeo διατίθενται στην Ευρώπη με τον βραβευμένο κινητήρα. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το ένα στα πέντε καινούρια Ford που πωλήθηκαν στην Ευρώπη το 2015 ήταν εφοδιασμένο με τον 1.0 EcoBoost κινητήρα της Ford.

«Το γεγονός ότι έχει αναδειχτεί γενικός νικητής τρεις φορές και εξακολουθεί να απολαμβάνει την εύνοια της κριτικής επιτροπής υπογραμμίζει τώρα πόσο ξεχωριστός είναι ο 1.0L EcoBoost της Ford», δήλωσε ο Dean Slavnich, αντιπρόεδρος της 18 διοργάνωσης του θεσμού ‘Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς’ που πραγματοποιήθηκε στη Στουτγάρδη και αρχισυντάκτης του περιοδικού Engine Technology International. «Αποδεικνύει ατράνταχτα ότι μικρότερος κυβισμός (down-sizing) και μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου δεν σημαίνουν απαραίτητα θυσίες σε άλλους τομείς όπως η ισχύς, οι επιδόσεις, η πολιτισμένη λειτουργία και η ελαστικότητα.