Εκφοβισμός δασκάλου από γονείς

Οι εκφοβισμοί,οι παρεμβάσεις, οι υποδείξεις και οι καταγγελίες, για το πως πρέπει να κάνει τη δουλειά του ένας εκπαιδευτικός, ολοένα και αυξάνονται τα τελευταία χρόνια στα κυπριακά σχολεία, ενώ η κατάσταση οδηγείται στα άκρα όταν οι γονείς, φτάνουν στο σημείο να πιέζουν τον διευθυντή, να αλλάξει το ωρολόγιο πρόγραμμα, όταν ο δάσκαλος δεν είναι του γούστου τους!!

Το τελευταίο περιστατικό,όπου μερίδα γονιών, παιδιών που φοιτούν σε Δημοτικό Σχολείο Κύκλου Β, κοινότητας της επαρχίας Λάρνακας, κατήγγειλαν τον δάσκαλο τόσο στη διεύθυνση του Σχολείου όσο και στο Υπουργείο Παιδείας δημοσιοποιώντας μάλιστα το θέμα στον ημερήσιο τύπο (συγκεκριμένα στην έκδοση της εφ. Φιλελεύθερος ημερομηνίας 26 Οκτωβρίου) προβάλλοντας τον ισχυρισμό ότι δεν ακολουθεί τον ενδεδειγμένο “κατά την άποψή τους” τρόπο διδασκαλίας, είναι ενδεικτικό των παρεμβάσεων και των εκβιαστικών συμπεριφορών ή ακόμα και των απειλών, που δέχονται συχνά-πυκνά, οι εκπαιδευτικοί.

Οι πιέσεις και οι παρεμβάσεις φαίνεται μάλιστα να βρήκαν πρόσφορο έδαφος, καθώς ο εν λόγω δάσκαλος, μετά από 20 και πλέον χρόνια υπηρεσίας, είναι η πρώτη χρονιά όπου δεν έχει ευθύνη τμήματος, αλλά διδάσκει δευτερεύοντα, όπως είναι γνωστά μαθήματα, σε διάφορα τμήματα, και κάποιες διδακτικές περιόδους το μάθημα των μαθηματικών σε τμήμα της Ε’τάξης.

Ο Διευθυντής του Σχολείου όταν κλήθηκε να δικαιολογήσει την ενέργειά του αυτή, ανέφερε γενικά και αόριστα, ότι υπήρχαν αντιδράσεις από γονείς, γι’ αυτό και αναγκάστηκε να μην αναθέσει περαιτέρω καθήκοντα στο δάσκαλο του Σχολείου, ενώ όπως πληροφορούμαστε προχωρώντας ένα βήμα  παραπέρα, του ζήτησε να αποποιηθεί της ευθύνης διδασκαλίας του μαθήματος των μαθηματικών.

Αμφισβητείται μετά από 20 και πλέον χρόνια διδασκαλίας

Και ενώ ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός,  βρίσκεται στις αίθουσες διδασκαλίας με ευθύνη τμήματος για περισσότερα από 20 χρόνια και μετά από προαγωγή πριν από μερικά χρόνια σε θέση Βοηθού διευθυντή, ξαφνικά γονείς- με πρωτεργάτες κάποιους που φαίνεται να είχαν προηγούμενα μαζί του από την κοινή συμμετοχή τους στο Δ.Σ. του Συνδέσμου Γονέων του Γυμνασίου της κοινότητας-εν μέσω απειλών και εκφοβισμών, άρχισαν να αμφισβητούν και να μηδενίζουν την πολύχρονη προσφορά του,  χωρίς να προηγηθεί η προσπάθεια συζήτησης μαζί του στον κανονικό χώρο, που είναι καθορισμένος για όλα τα σχολεία στο ωρολόγιο πρόγραμμα ως χρόνος επισκέψεων γονέων. Οι συνεχείς μάλιστα πιέσεις συγκεκριμένων γονιών φαίνεται να επηρέασαν καθοριστικά, ώστε η διεύθυνση του Σχολείου , από την αρχή της φετινής χρονιάς να μην αναθέσει στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό, την ευθύνη τμήματος.

Όπως έγκυρα πληροφορούμαστε, συγκεκριμένα 4 γονείς καταφέρθηκαν με αρνητικό και αποδοκιμαστικό τρόπο κατά του εκπαιδευτικού. Έφτασαν μάλιστα στο σημείο να ασκούν αφόρητες πιέσεις στον διευθυντή του Σχολείου να αλλάξει το ωρολόγιο πρόγραμμα με στόχο να του αφαιρεθεί και η διδασκαλία των μαθηματικών, φτάνοντας στο σημείο να «γνωματεύουν από το πρώτο 15νθημερο ότι είναι λανθασμένος ο τρόπος που διδάσκει με αποτέλεσμα τα παιδιά τους να μην έχουν καλές επιδόσεις. Είμαστε επίσης σε θέση να γνωρίζουμε, ότι η διεύθυνση του σχολείου, είχε γνώση των προθέσεων των γονέων και συμμετείχε, όχι μόνο σε συγκέντρωση που έγινε στο σχολείο, στη διάρκεια της οποίας διαφάνηκαν ξεκάθαρα οι απειλητικές διαθέσεις κάποιων γονιών, αλλά και σε σχετική νυχτερινή συγκέντρωση που διοργανώθηκε ειδικά για λήψη μέτρων προς το σκοπό αυτό.

Χωρισμένοι σε δυο στρατόπεδα οι γονείς

Σύμφωνα με απόλυτα διασταυρωμένες πληροφορίες της «24», η πλειοψηφία των γονιών των παιδιών που φοιτούν στο συγκεκριμένο Τμήμα του Σχολείου, δεν συμμερίζονται τις προσβλητικές, όπως τις χαρακτηρίζουν, ενέργειες που η μικρή ομάδα γονέων φαίνεται να προωθεί, και δηλώνουν ότι δεν έχουν οποιοδήποτε παράπονο από τον δάσκαλο που διδάσκει το μάθημα των μαθηματικών, και ως εκ τούτου χαρακτηρίζουν τα δημοσιεύματα στο τύπο πέρα για πέρα προσβλητικά τόσο για τον δάσκαλο όσο και για το σχολείο.

Επισημαίνουν μεταξύ άλλων ότι δεν έχει ληφθεί συγκατάθεση ή οποιαδήποτε συλλογική απόφαση των γονέων των παιδιών του τμήματος για δημοσιεύσεις, καταγγελίες ή παρόμοια μέτρα, και χαρακτηρίζουν τις ενέργειες αυτές, μονόπλευρες, ισοπεδωτικές, βιαστικές, αδικαιολόγητες και ανεύθυνες.

Στο πλευρό του εκπαιδευτικού η Διεύθυνση του Κ.Α.

Περίεργες και ακραίες, οι οποίες έχουν σαν στόχο να πλήξουν το κύρος του οποιουδήποτε εκπαιδευτικού, χαρακτηρίζει από την πλευρά της τις ενέργειες μερίδας γονέων των παιδιών του Τμήματος της Ε. Τάξης, η Διεύθυνση του Δημοτικού Σχολείου της ίδιας κοινότητας Κύκλου Α.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «24», σε επιστολή της προς το Δ.Σ. του Συνδέσμου Γονέων των δυο δημοτικών σχολείων της κοινότητας (Κ.Α. και Κ.Β.), η Διεύθυνση του πρώτου κύκλου του παρακείμενου δημοτικού σχολείου το οποίο επηρεάζεται εμμέσως από τέτοιες αρνητικές ενέργειες, ζητά την γραπτή τοποθέτηση του Συνδέσμου Γονέων, ο οποίος είναι κατά κανόνα, κοινός και για τα δυο σχολεία. Ταυτόχρονα, επισημαίνει ότι το περιεχόμενο των δημοσιευμάτων, είναι δυνατό να εξυπηρετεί τους ιδιοτελείς στόχους κάποιων και όχι την ενημέρωση των πολιτών-αναγνωστών για εκπαιδευτικά θέματα, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι είναι γνωστό πως τον συγκεκριμένο εκπαιδευτικό, «χαρακτηρίζει διαχρονικά ο τεκμηριωμένος και εποικοδομητικός λόγος».  Ως εκ τούτου η Διεύθυνση καλεί τα μέλη του Δ.Σ. να τοποθετηθούν γραπτώς επί του θέματος,  που θέτει τόσο τον εκπαιδευτικό όσο και το σχολείο κατ’ επέκταση , σε καθεστώς εκβιασμών. Υπογραμμίζει μεταξύ άλλων, ότι η απουσία γραπτής τοποθέτησης του Δ.Σ. δίνει τη δυνατότητα σε κάποιους να την παρουσιάζουν σαν ένδειξη συμπόρευσης με τα άτομα που ευθύνονται για τα εν λόγω δημοσιεύματα στον τύπο.

Ποιά η στάση του Υπουργείου Παιδείας;

Εύλογα ερωτήματα και πονηρούς συνειρμούς προκαλεί η μέχρι σήμερα στάση των αρμοδίων του Υπουργείου Παιδείας, οι οποίοι τηρούν σιγήν ιχθύος για το συγκεκριμένο θέμα, παρόλο που τα αναφερόμενα δημοσιεύματα, επισημαίνουν ότι το Υπουργείο έχει εμπλακεί στο όλο θέμα. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες ο εκπαιδευτικός, πριν από τα δημοσιεύματα αποτάθηκε στο υπουργείο υποβάλλοντας την ύπαρξη σοβαρών προβλημάτων που αφορούν στον τρόπο λειτουργείας του σχολείου. Μάλιστα, συνδικαλιστικοί κύκλοι, αναφέρουν ότι ο εκπαιδευτικός είχε ζητήσει τη διεξαγωγή έρευνας με στόχο τη διερεύνηση του θέματος, και την αποκατάσταση της αλήθειας, χωρίς μέχρι σήμερα να εισακουστεί το αίτημά του. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ο  συγκεκριμένος εκπαιδευτικός, διαχρονικά με τις επίσημες-γραπτές τοποθετήσεις του σε εκπαιδευτικά θέματα, αποτελεί μάλλον ενόχληση για κάποιους.

Συνεπώς, ενέργειες γονέων ή και άλλων, επιθετικές προς τους εκπαιδευτικούς, έχουν σαν αποτέλεσμα η συνεργασία γονιών και σχολείου να αμφισβητείται έντονα, και οι σχέσεις μεταξύ των δυο πλευρών σε πολλές περιπτώσεις να μην είναι και οι πλέον αρμονικές, με ενδεχόμενες σοβαρές επιπτώσεις στα παιδιά.

Κανένας εκπαιδευτικός, δεν περιμένει από εμάς πως να μάθει να κάνει τη δουλειά του, ευτυχώς έχουν όλοι λάβει την απαραίτητη εκπαίδευση, πολλοί έχουν ιδιαίτερα σημαντική εμπειρία και οι περισσότεροι αγαπούν τη δουλειά τους ώστε να μπορούν να την κάνουν με συνέπεια και ευαισθησία, για το καλώς νοούμενο συμφέρον των παιδιών.

* Διαβάστε δωρεάν την ηλεκτρονική έκδοση της “24” εδώ!