ΚΟΤ: Το «All Inclusive» σκοτώνει τον τουρισμό

{loadposition ba_textlink}

Σύμφωνα με πληροφορίες που εξασφάλισε η εφημερίδα «24» από τον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού, «είναι πολύ καλά τεκμηριωμένο ότι σε τουριστικές περιοχές που λειτουργεί μεγάλος αριθμός ξενοδοχειακών επιχειρήσεων με το θεσμό του ‘All Inclusive’ παρατηρούνται αρνητικές οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις σε παρεμφερείς υπηρεσίες και στην τοπική κοινωνία, όπως στα κέντρα αναψυχής, στα ταξί, στις εκδρομές, στα καταστήματα πώλησης souvenir, στα περίπτερα, σουπερμάρκετ κλπ»

Ο τουρίστας δεν έχει ευελιξία

«Επίσης, με το θεσμό του «all inclusive», ο τουρίστας περιορισμένος στο ξενοδοχείο του, δεν έχει την ευκαιρία να περιηγηθεί και ν’ απολαύσει τον πολιτιστικό πλούτο, να βιώσει την ποικιλομορφία της χώρας και την πραγματική φιλοξενία, στοιχεία που ειδικότερα σήμερα, στο έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον στο οποίο η Κύπρος, ως τουριστικός προορισμός είναι υποχρεωμένη να λειτουργεί, την ενισχύουν μ’ ένα πολύ σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα το οποίο θα πρέπει να διατηρηθεί. Από την άλλη πλευρά φαίνεται ότι ο θεσμός του «ΑΙ» ζητείται ευρέως από τους τουρίστες/καταναλωτές οι οποίοι αποζητούν να έχουν πλήρη έλεγχο των δαπανών τους κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, αφού μπορούν να προπληρώσουν και για τη διαμονή τους και για όλα τα γεύματα ενδιάμεσα και πρωινά που τους προσφέρονται.

Με γνώμονα την βελτίωση της συνεισφοράς προς τις τοπικές οικονομίες των τουριστών που διαμένουν σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις με όρους διαμονής “All Inclusive”, ο Κυπριακός Οργανισμός Τουρισμού σε συνεργασία με το  Travel Foundation-UK και το CSTI ανάθεσαν τον Αύγουστο 2013 μετά από σχετικό διαγωνισμό, στο Πανεπιστήμιο “Brighton” του Ηνωμένου Βασιλείου, την εκπόνηση της μελέτης  “Optimizing all inclusive spend in Pafos economy” για να διερευνήσει την δυνατότητα καλύτερης διαχείρισης του θεσμού. Τα πορίσματα και εισηγήσεις της μελέτης θα αξιοποιηθούν βέβαια, για εφαρμογή σε όλη την τουριστική Κύπρο, με απώτερο στόχο την άμβλυνση των αρνητικών επιπτώσεων των πακέτων διακοπών “All Inclusive” στην ευρύτερη τουριστική οικονομία του τόπου και την μεθόδευση τρόπων αύξησης της δαπάνης των τουριστών που επιλέγουν διακοπές “All Inclusive”».