Ποιος είναι νέος “Ορφανίδης” και πως θα χάσουμε κι άλλα εκατομμύρια (docs)

Η κα Νάταρ είναι η Έφορος Ασφαλιστικών Εταιρειών και έχει την ευθύνη του Ελέγχου των Ασφαλιστικών Εταιρειών. Δυστυχώς θα σας αποκαλύψουμε ότι ο έλεγχος είναι επιεικώς ανεπαρκής.

Αυτή βέβαια την ανεπάρκεια την πληρώνουμε εδώ και καιρό, αφού έχουμε χάσει ήδη πολλά εκατομμύρια από τις επενδύσεις μας, τα σπουδαστικά μας, τα στεγαστικά μας, τα επενδυτικά μας σχέδια και συνεχίζουμε να τα χάνουμε καθημερινά από τις ασφάλειες κυρίως των αυτοκίνητων μας που ακριβαίνουν κάθε χρόνο και πληρώνουν όλο και λιγότερα.


Μέσα από το 24Η έχουμε ήδη – δυστυχώς – προβλέψει πολλά αρνητικά όπως:

Την τεράστια αύξηση της ανεργίας, η οποία εξακολουθεί και πηγαίνει.

Που μας οδηγεί η έλλειψη ρευστότητας.

Την ανικανότητα των Τραπεζών να μειώσουν τα επιτόκια.

Τις καταστροφικές ενέργειες Ορφανίδη-Χριστόφια με το κούρεμα.

Το πόσο λάθος ήταν η απόφαση της Βουλής για το πρώτο κούρεμα που απορρίφθηκε δυστυχώς οδηγώντας μας στην σημερινή άθλια κατάσταση.

Την πώληση-δώρο των Κυπριακών Τραπεζών στην Ελλάδα από τον κ. Αναστασιαδη.

Που οδηγείται η ΑΗΚ.

Οι ανοιχτές μας επιστολές στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας πρόσθεσαν κι άλλα σημεία.

Τολμήσαμε ακόμα να βγάλουμε σκάνδαλα όπως το Αεροδρόμιο και η Hermes, τη Λίμνη του κ. Σιακόλα, τα Ελικόπτερα, τα Αεροπλάνα, τη συζήτηση που γίνεται τώρα για πρόωρη ανανέωση της σύμβασης των Αεροδρομίων μεταξύ του Υπουργού Τάσου Μητσόπουλου και Hermes.


Ερευνα: Ιωάννα Μάντζιηπα

Συνεχίζουμε τις αποκαλύψεις με το θέμα των ασφαλειών.

Ξεκινήσαμε πριν δύο εβδομάδες με την Liberty Life και μας επιβεβαίωσε βέβαια καθυστερημένα η Εταιρεία για των τερματισμό των Εργασιών της.

Με λύπη μας είδαμε ότι κανείς δεν ασχολήθηκε.

Φαίνεται ότι στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και ο Υπουργός Οικονομικών είχαν να ασχοληθούν με πιο σοβαρά θέματα . 

Η κυρία Νάταρ έκανε κάτι άραγε;

Σταματά εργασίες μια Ασφαλιστική Εταιρεία Ζώης και όλοι σφυρίζουν αδιάφορα; 

Ετοιμαστείτε γιατί έρχονται κι άλλα.

Ας ξυπνήσουν οι αρμόδιοι για να ενημερώσουν τους ασφαλισμένους.

Θα ξεκινήσουμε με τον Γενικό κλάδο και κυρίως των Κλάδο Αυτοκινήτων και ο λόγος είναι απλός. 

Είναι πολύ επικίνδυνος, μεγαλώνουν εταιρίες εύκολα και γρήγορα.

Μας κάνουν ζημιά κάθε μέρα και ώρα αφού τα τροχαία δυστυχήματα είναι χιλιάδες τον χρόνο και πρέπει να σταματήσουν να μας κοροϊδεύουν.

Ζητήσαμε και προσπαθήσαμε να μιλήσουμε με τις Εταιρείες, που τα τελευταία τρία χρόνια μεγαλώνουν απότομα τα ασφάλιστρα τους στο αυτοκίνητο και προσπαθήσαμε να ενημερωθούμε και να μιλήσουμε με το Γραφείο της Εφόρου Ασφαλίσεων.

Για αυτό σημειώστε τα πιο κάτω:

Επιλέξαμε καταρχήν τις πιο κάτω Εταιρείες Γενικού Κλάδου λόγω αυτής της αύξησης:

1. Atlantic Insurance.

2. Cosmos Insurance.

3. Prime Insurance.

4. Gan Direct

5. Ύδρα Ασφαλιστική.

6. Olympic Insurance.

7. Trust Ασφαλιστική.

Η επιλογή μας βέβαια βασίζεται και σε άλλους βασικούς λόγους όπως ποιοι την διευθύνουν και ποιό το παρελθόν τους; Σε ποιους ανήκουν; Πως συμπεριφέρονται στους ασφαλισμένους κυρίως όταν έχουν δυστύχημα/ απαίτηση κλπ.

Επικοινωνήσαμε βέβαια με τις πιο πάνω Εταιρείες ζητώντας βασικές πληροφορίες που ούτως η άλλως βάσει του Νομού έπρεπε να είναι διαθέσιμες.

Tα ερωτήματα μας ήταν τα παρακάτω:

1. Από ποιους αποτελείται η Διεύθυνση της Εταιρείας.

2. Ποιοι βρίσκονται στην Εξυπηρέτηση πελατών, στον Έλεγχο των Ζημιών (claims), στις Πωλήσεις.

3. Τους λογαριασμούς της Εταιρείας για το 2012 που βάσει του Νομού θα έπρεπε να βρίσκονται στο γραφείο του Εφόρου Εταιρειών.

4. Με ποιον θα ήταν σωστό να μιλήσουμε για να μας απαντήσουν τα πολλά ερωτήματα που έχουμε προτού προχωρήσουμε σε δικά μας Συμπεράσματα.

Δέκα μέρες μετά περιμένουμε ακόμα να μας πάρουν τηλέφωνο. Αρχικη εξαίρεση αποτελεί η Olympic που μας είπαν ότι θέλουν (ουπς) έγκριση Διοικητικού Συμβουλίου.

Επιχειρούμε να ξανά επικοινωνήσουμε και παλι με τις πιο πάνω ασφαλιστικές εταιρείες, αυτή την φορά στέλνοντας τους email.

Και όμως μας κάποιοι μας απάντησαν…

 Altantic και Cosmos μας παρέπεμψαν στις ιστοσελίδες τους, όπου έχουν όλα τα στοιχεία δημοσιευμένα. Και κάλα κάνουν φυσικά αφού είναι ενταγμένες και στο Χρηματιστήριο Κύπρου. Επίσης μας απάντησαν και η Trust Insurance όπως και η εταιρεία Prime

 Επειδή αυτή την βδομάδα θα ασχοληθούμε με το Γραφείου της Εφόρου Ασφαλίσεων θα κάνουμε άλλη μια βδομάδα υπομονή για την επικοινωνία προτού ξεκινήσουμε να γράφουμε για την κάθε Εταιρεία.

Τα ερωτήματα και τα ευρήματα είναι παρά πολλά.

Πάμε τώρα στην παντελώς ανοργάνωτη εποπτεία.

Ολόκληρη υπηρεσία που ελέγχει σχεδόν 1 δισεκατομμύριο ασφάλιστρα τον χρόνο δεν έχει ξεχωριστή ιστοσελίδα.

Δεν έχει νέα. Δεν έχει ενημέρωση. Δεν έχει οδηγίες και εγκυκλίους.

Δεν έχει στα Ελληνικά τις Ετήσιες Εκθέσεις της Ασφαλιστικής Αγοράς (μόνο στα Αγγλικά)

Δεν έχει καμιά πληροφορία για τις Ασφαλιστικές Εταιρείες.

Δεν υπάρχουν Ετήσιοι Λογαριασμοί των Εταιρειών.

Παίρνεις τηλέφωνο και δεν απαντούν.

Στέλνεις mail και δεν απαντούν.

Όταν απαντήσουν δεν μπορούν να σε βοηθήσουν.

Όταν πας επί τόπου είναι μη βοηθητικοί έως εχθρικοί.

ΚΑΛΑ ΚΥΡΙΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΠΟΥΝ ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΤΟΥΣ ΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ; ΠΩΣ ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΘΟΥΝ, ΑΦΟΥ ΕΣΕΙΣ ΕΙΣΤΕ ΑΠΡΟΣΙΤΟΙ;

Διαβάστε πιο κάτω την δική μας εμπειρία με το γραφείο της Εφόρου.

Μερικές φορές είναι να διερωτάται κανείς γιατί υπάρχουν τα τηλέφωνα στις δημόσιες υπηρεσίες του κράτους μας.

Επιχειρήσαμε να επικοινωνήσουμε τηλεφωνικώς με την Υπηρεσία Ελέγχου Ασφαλιστικών Εταιρειών του Υπουργείου Οικονομικών. 

Τα τηλέφωνα από την υποσέλιδα της συγκεκριμένης υπηρεσίας είναι 22-602990

Δοκιμάσαμε αρκετές φορές αλλά το τηλέφωνο ήταν συνεχώς κατειλημμένο, μετά δεν απαντούσε….

Στην συγκεκριμένη ιστοσελίδα αναφέρει και ένα αρμόδιο λειτουργό για εγγραφή ασφαλιστικών διαμεσολαβητών. Έτσι αποφασίσαμε να πάρουμε τον αρμόδιο λειτουργό έτσι ώστε να μπορέσουμε να βγάλουμε άκρη. 

Ο κύριος πολύ ευγενικός δεν μπορούσε να μας εξυπηρετήσει σε αυτά που του ζητούσαμε, δεν ήταν και ο αρμόδιος επί του θέματος. Έτσι μας παρέπεμψε στην βοηθό εφόρου ώστε να μπορέσει να μας δώσει τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε. 

Πήραμε στο τηλέφωνο 22-602675 αλλά δεν απαντούσε κανείς. Μπορεί και να πήραμε πάνω από 10 φορές… τίποτα όμως!

Μετά από επανειλημμένα τηλεφωνήματα και αφού κανείς δεν μπορούσε να απαντήσει το τηλέφωνο, πήγαμε στην Υπηρεσία και ζητήσαμε αμέσως τον κύριο όπου μιλήσαμε στο τηλέφωνο για να μας πει που είναι η βοηθός εφόρου ώστε να την επισκεφτούμε.

 Πράγμα που έγινε!

Αφού εξήγησε στην εν λόγω κυρία ποια είμαι και από που, συστηθήκαμε και αρχίσαμε να την ρωτάμε τις πληροφορίες που χρειαζόμασταν.

Της ζητήσαμε

1. Εάν μπορούσε να μας δώσει τους ετήσιους λογαριασμούς των ασφαλιστικών εταιρειών της Κύπρου.

2. Εάν υπάρχουν καταγγελίες προς το τμήμα και σε τι περιστατικά αναφέρονται.

3. Πως λειτουργεί το τμήμα και ποιος ο ρόλος του.

4. Στην ιστοσελίδα δεν μπορούμε να βρούμε τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε. 

Φυσικά δεν πήραμε απάντηση. Όλα αυτά δεν μπορεί να τα απαντήσει και δεν αφορούν την δημοσιότητα. Με ένα πολύ αυστηρό ύφος μας απάντησε «όχι δεν μπορώ να σας πω τίποτα».

Αφού δεν πήραμε καμιά απάντηση, επιχειρήσαμε να μας δώσει τα στοιχεία των ετήσιων Λογαριασμών του 2012. Τα οποία έπρεπε να είναι δημοσιευμένα στην ιστοσελίδα της υπηρεσίας. 

Αφού της δείξαμε σε έγγραφα τα ετήσια του 2011 της ζητήσαμε να μας δώσει του 2012… τα οποία δεν υπήρχαν μέσα στο διαδίκτυο. 

Μάλιστα της αναφέραμε πως μπορεί να κοιτάξει και η ίδια μέσα στη ιστοσελίδα για να το διαπιστώσει.

Η ίδια αφού έλεγξε την ιστοσελίδα της υπηρεσίας της για να επιβεβαιώσει αυτό που δεν ήξερε, είδε πως δεν ήταν ανεβασμένο το αρχείο αυτό, απλά μας έδωσε το αρχείο σε έντυπη μορφή και στα αγγλικά ΠΑΡΑΚΑΛΩ

Μας ανέφερε πως ο άνθρωπος που είναι υπεύθυνος για την ιστοσελίδα απλά απουσίαζε και δεν ανέβασε το αρχείο.

Παράλληλα είπαμε να δοκιμάσουμε τα (ποια;) αντανακλαστικά της υπηρεσίας μέσω mail.

Στείλαμε ηλεκτρονικό μήνυμα στις 12/12 το πρωί ότι έχουμε πρόβλημα με μία Ασφαλιστική Εταιρεία και χρειαζόμαστε βοήθεια.

Η απάντηση ήρθε στις 16/12 τονίζοντας πως χρειάζεται η γραπτή συγκατάθεση μας για να μπορούν να διεξάγουν έρευνα!

Σε αυτό το σημείο θα επανέλθουμε όμως, δίνοντας σας περισσότερες πληροφορίες για το πως διαχειρίζονται τις καταγγελίες, ακόμα και για σοβαρά παράπονα όπως θέματα υγείας! Με αποδείξεις και ονόματα φυσικά!!

 


Η αυτού μεγαλειότης κ. Νάταρ 

Την Πέμπτη 12/12/2013 ζητήσαμε – τηλεφωνικά – την Βικτωρία Νάταρ για να κλείσουμε συνέντευξη μαζί της. Η επικοινωνία έγινε με την ιδιαιτέρα της εξηγώντας ακριβώς ποιοι είμαστε και τι θέλουμε. Την επομένη (Παρασκευή 13/12) επικοινωνήσαμε ξανά και ζητήσαμε να μάθουμε που βρίσκεται το αίτημα μας.  Δεν μας απάντησαν ουσιαστικά ποτέ και δεν επικοινώνησαν να μας δώσουν οριστική απάντηση, έστω και αρνητική.

Προφανώς η κ. Νάταρ θεωρεί ότι ηγείται ενός βασιλείου και πράττει σύμφωνα με τις ορέξεις της.

Προφανώς κάποιος θα πρέπει να εξηγήσει στην κ. Νάταρ, ότι στη θέση που βρίσκεται οφείλει να ενημερώνει το κοινό.

Εκτός εάν κρύβεται για άλλους λόγους.

Εμείς εδώ θα είμαστε και θα περιμένουμε.

Απλά προς γνώση, Ευρωπαίος Επίτροπος μας απάντησε σε λίγες ώρες σε αντίστοιχο αίτημα…. 

Προφανώς έχει λιγότερη δουλειά από την κ. Νάταρ. 


 

  1. Το θέμα είναι πολύ σοβαρό κ.Υπουργέ των Οικονομικών για να μην λαμβάνονται μέτρα.

  Δε μπορεί αυτή η έκθεση για το 2012 να αναρτάται στην ιστοσελίδα της Αρχής, τον Δεκέμβρη του 2013, μετά από δική μας παρέμβαση.

 2. Δεν μπορεί αυτή η έκθεση να είναι στα Αγγλικά μόνο.

 

3. Δεν μπορεί το γραφείο της Εφόρου Ασφαλίσεων να είναι απρόσιτο και ανύπαρκτο.

4. Δεν γίνεται να μην υπάρχουν στοιχεία για τις Εταιρείες.

5. Δεν γίνεται να κρύβονται οι λογαριασμοί τους.

6. Δεν γίνεται να μην υπάρχουν εκθέσεις που να δείχνουν αναλυτικά τις εκκρεμείς ζημίες της κάθε Εταιρείας.

7. Δεν γίνεται κάποιες Εταιρείες που η διεύθυνση τους έχει “παρελθόν” να μεγαλώνουν απότομα τα Ασφάλιστρα Αυτοκινήτου.

 

Και 2 ακόμα μεγάλα ερωτήματα κ. Γεωργιάδη:

α. Γιατί δεν υπάρχει καμιά αναφορά στις 1000 σελίδες της Ετήσιας Έκθεσης της κ.Γιωρκάτζη για τα Ασφαλιστικά για τα έτη 2011-2012; Η μόνη αναφορά που υπάρχει είναι στην αγορά υπηρεσιών αναλογιστή που είναι πολύ υψηλή.

β. Πώς και μειώθηκαν τα αποθεματικά του Γενικού Κλάδου από 808 Εκατομμύρια Ευρώ το 2011 σε 440 Εκατομμύρια Ευρώ το 2012;

Μείνετε συντονισμένοι στο 24Η το σήριαλ μόλις άρχισε….