Σε είδα στην άσφαλτο… Η παραγγελία έχει «φύγει» και εσύ κατευθεία στο νοσοκομείο

Δε μας ενδιαφέρει πόσα παίρνει ένας ντελιβεράς. Πόσο δύσκολη μπορεί να είναι δηλαδή η δουλειά του, έτσι δεν είναι; Φτάνει η διανομή φαγητού να είναι έγκαιρα στο σπίτι ή στο γραφείο μας. Και όταν λέμε έγκαιρα, εννοούμε με το που κλείνουμε το τηλέφωνο, η παραγγελία να είναι έξω από την πόρτα. 

Σιγά τη δουλειά, δηλαδή πηγαινοφέρνει παραγγελίες πάνω σ’ ένα μηχανάκι και είναι να αναρωτιέται κανείς το βαθμό δυσκολίας. «Ο ντελιβεράς δεν πέθανε τυχαία… κούρσες θανάτου για ένα μεροκάματο», θα γράψει το 24h σ’ ένα από τα ρεπορτάζ και θα αναφερθεί στα δεκάδες εργατικά δυστυχήματα, την παντελή έλλειψη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας των ντελιβεράδων.

Απροστάτευτοι από πάρα πολλές πλευρές, χωρίς πλαίσιο εφαρμογής νομοθετικού πλαισίου των αυτονόητων κανόνων ασφάλειας στην εργασία τους, που ισχύει σε όλη την Ευρώπη. «Ο αθόρυβος θάνατος ενός ντελιβαρά» ένας τίτλος που σοκάρει… Ποιος έχει την ευθύνη και που είναι το Τμήμα Οδικών Μεταφορών και η Αστυνομία να ελέγξει την ποιότητα των οχημάτων που καβαλάνε;

Μπροστά στα μάτια μου, φίλε, σε είδα να τρακάρεις. Να είσαι στην άσφαλτο και να σφαδάζεις από τους πόνους. Να είμαι δίπλα σου και να κοιτάω. Μία εσένα και μία τους καφέδες, που προφανώς έτρεχες για να παραδώσεις πριν κρυώσουν. «Οδηγούσε επικίνδυνα», θα πει ο κύριος, δίπλα μου και ήθελα να δώσω σφαλιάρα, αφού δεν σκέφτηκε τον συνάνθρωπο του, που αιμορραγούσε για 4 ευρώ την ώρα μεροκάματο. Δεν είμαι ειδικός, αλλά δεν τον είδα να τρέχει, ούτε να παραβιάζει φανάρια… Ένα αμάξι έπεσε επάνω του. Ο ίδιος «εκτελούσε» εντολές προφανώς του αφεντικού να παραδοθούν έγκαιρα, μη χάσει τους πελάτες.

Και φαντάζομαι εκείνη την ώρα χτυπάει το τηλέφωνο στην εταιρία από τους νυσταγμένους πελάτες… «Το παιδί έχει φύγει», θα απαντήσει το τηλεφωνικό κέντρο, μόνο στην συγκεκριμένη περίπτωση «Το παιδί έφυγε για το νοσοκομείο»… Ακούω το ασθενοφόρο και μπαίνω στο αμάξι… Κοιτάω από το καθρεφτάκι και σκέφτομαι: «Δεν φταίει ο ντελιβεράς, κύριε Κωλέττα (Διευθυντής του τμήματος οδικών μεταφορών). Κοιτάξτε λίγο τους αριθμούς των τροχαίων ατυχημάτων, δείτε επιτέλους με σοβαρότητα τους ελέγχους καταλληλότητας ΜΟΤ στις μοτοσυκλέτες με κινητήρα άνω των 125 κυβικών εκατοστών και το σχετικό νομοσχέδιο που προωθείται. Απαντήστε επιτέλους: Έγινε ποτέ έλεγχος στα δίκυκλα που χρησιμοποιούν οι ντελιβεράδες τα οποία, μετατρέπονται δυστυχώς σε «σκοτώστρες» με την ανοχή Υπουργείου και κράτους;

Της Νικολέτας Χρήστου