ΑΤΗΚ: Χορός εκατομμυρίων με τα χρήματα του ταμείου συντάξεων

Το 24H διεισδύει στα άδυτα των σκοτεινών επενδύσεων της διαχειριστικής επιτροπής του ταμείου συντάξεων της ΑΤΗΚ (CYTA).

Του Σωτήρη Παπαδόπουλου

Το Σκάνδαλο της Δρομολαξιάς αποτελεί μια ιστορία από τις αρκετές που «μπάζουν» από παντού.

Την περίοδο 2009 – 2012 έγιναν αρκετές «επενδύσεις» για αγορές Ακινήτων οι οποίες έχουν πολλά μαύρα “σύννεφα” από πάνω τους, παρά τις προειδοποιήσεις όλων των Ειδικών ότι οι τιμές των Ακινήτων είχαν ήδη ξεκινήσει να μειώνονται σημαντικά.

Μάλιστα οι συντεχνίες ΠΑΤΕ-ΑΤΗΚ ΑΣΕΤ CYTA & ΣΕΠ-ΑΤΗΚ έχουν προχωρήσει σε μηνύσεις κατά της διαχειρίστριας εταιρίας του ταμείου συντάξεων για τις επενδύσεις.

Αφου λοιπόν όλοι γνωρίζουν αλλά κανείς δεν μιλά ήρθε η ώρα το 24Η, όπως σας έχει συνηθίσει να αποκαλύψει τα πάντα.

Προκύπτουν ερωτηματικά για τα παρακάτω:

1. Για την αγορά κτιρίου (γραφεία) στην οδό Εσπερίδων στην Ακρόπολη από την εταιρεία Β. Μαρκιδης Estates.

Ήδη έχουν δοθεί €35εκ και σύμφωνα με πληροφορίες, όλοι μιλάνε για πολλά εκατομμύρια ζημιές που θα υποστούν τα Ταμεία της ΑΤΗΚ, αφού έπρεπε να καλυφθούν και οι τεράστιες προμήθειες που πληρώθηκαν. Το εκπληκτικό βέβαια είναι ότι ακόμη και σήμερα οι εργασίες στο κτήριο δεν έχουν ολοκληρωθεί κι ας έχουν περάσει τόσα χρόνια.

2. Κτήριο αγορασμένο από την εταιρεία Κ.Αθηαινίτης Contractors Developers Plc στην ίδια περιοχή απέναντι από το κτήριο Μαρκιδη για – και πάλι – δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.

3. Επένδυση, όχι αγορά, στο Mall της Λακατάμιας της πιο πάνω Εταιρείας, Κ. Αθηαινιτης, ύψους περίπου 30 εκατομμυρίων ευρώ για ένα έργο που ακόμα να ξεκινήσει ουσιαστικά και με ουσιαστικές αμφιβολίες αν θα βρεθεί η χρηματοδότηση για να ολοκληρωθεί.

4. Αγορά στην Δρομολαξιά (η γνωστή υπόθεση του σκανδάλου που έχει και πολιτικές προεκτάσεις).

5. Χρηματοδότηση σε παραλιακές πολυτελείς κατοικίες του κ. Λεπτού.

6. Χρηματοδότηση του Uclan Cyprus στην Πύλα.

7. Χρηματοδότηση των πύργων Παρασκευαΐδη στην Λευκωσία.

Το εντυπωσιακό της όλης υπόθεσης είναι ότι σχεδόν όλες οι μεγάλες «επενδύσεις» είναι στον χώρο των ακινήτων, παρά τις προειδοποιήσεις που είχαν λάβει.

Παράλληλα οι αγορές έγιναν από Εταιρείες που οικονομικά την εν λόγω περίοδο είχαν οικονομικά προβλήματα ή/και για έργα για τα οποία δεν υπήρχαν τα χρήματα να ξεκινήσουν ούτε να τελειώσουν, αλλά ένιωσαν την ανάγκη να δώσουν ποσά πολύ μεγαλύτερα από τις πραγματικές τους αξίες.

Με βάση τον νομό περί διαχείρισης συντάξεων και πρόνοιας από το 2006, διορίστηκε η εταιρία Χιούιτ με σκοπό να παρέχει συμβουλές διασποράς των χρημάτων του ταμείου.

Με βάση αυτή την έκθεση έπρεπε το 10% με 15% των χρημάτων να γίνεται διασπορά σε καταθέσεις, σε ομόλογα, σε αγορά γης, σε διεθνείς μετοχές. Όμως η διαχειρίστρια το μόνο που έκανε επί το πλείστον ήταν αγορά γης.

Σύμφωνα με πηγές μέσα στην Cyta απούσες από τις απαραίτητες δράσεις που έπρεπε να είχαν γίνει ήταν οι περίφημες εκθέσεις επικερδότητας.

Πως γινόταν οι κινήσεις

Για παράδειγμα υπήρχαν €100εκ. για επένδυση και η συμβουλευτική επιτροπή ζητούσε προτάσεις.

Ως συμβουλευτική επιτροπή επενδύσεων έπρεπε υποτίθεται να γινόταν η παραπάνω μελέτη, δηλαδή αν το έργο που θα έδιναν τα χρήματα θα ήταν επικερδές.

Μια επένδυση για να είναι συμφέρουσα έπρεπε να έχει απόδοση τουλάχιστον 6,5% αν αναλογιστούμε ότι από τις καταθέσεις το κέρδος ήταν 4%.

Οι επενδύσεις όπως αναφέραμε παραπάνω ήταν, κυρίως, μονοδιάστατες και είχαν ως αντικείμενο την αγορά γης.

Όμως και σε αυτή την περίπτωση «μπάζει» από παντού η υπόθεση.

Οι εκτιμήσεις των «φιλέτων» γινόταν πάντα από ιδιώτες.

Ποτέ δεν ζητήθηκε εκτίμηση από το κτηματολόγιο.

Η έκθεση της Ερευνητικής Επιτροπής για το Σκάνδαλο της Δρομολαξιάς ανοίγει τον δρόμο για να γίνουν φύλλο και φτερό όλες οι κινήσεις που έγιναν την περίοδο 2009 – 2012.

Όμως για ακόμη μια φορά είδαμε τις αντιδράσεις του πολιτικού κόσμου, οι οποίες έμοιαζαν και πάλι λες και έπεφταν από τα σύννεφα.

Κι όμως συντεχνίες της ΑΤΗΚ (όχι οι «μεγάλες» της ΣΕΚ και της ΠΕΟ) εδώ και τρία χρόνια έχουν θέσει το θέμα τόσο στην Επιτροπή Θεσμών, όσο και στον Γενικό Εισαγγελέα.

Όμως και πάλι κανείς δεν έκανε κάτι

Εδώ βέβαια αξίζει τον κόπο να αναφέρουμε την εμμονή του Υπουργού Εσωτερικών κού Σ. Χασικου να διερευνηθεί πλήρως η υπόθεση της Δρομολαξιας παρά τις απειλές και κόντρες που είχε κυρίως με τον κο Κιττη.

Επίσης να αναφέρουμε ότι ήδη οι φάκελοι των υποθέσεων αυτών εξετάζονται από την Γενική Εισαγγελία και ελπίζουμε να πάρουν και αυτές τον δρόμο της Δικαιοσύνης.

Θέτουμε και τον σοβαρό προβληματισμό περί ιδιωτικοποίησης ή μη της ΑΤΗΚ και της ΑΗΚ

Αν κάποιοι επιθυμούν να είναι εκεί, ώστε να τρώνε και να πίνουνε αυτοί και τα εγγόνια τους καλύτερα είναι να μπουν μέσα ξένοι επενδυτές για να σταματήσει η κλεψιά από τις – όπως λένε οι ίδιοι – περιουσίες του λαού.

Και δεν πείθετε κύριοι όταν λέτε ότι δόθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες 700 εκατομμύρια προς το κράτος. Όσα και να δόθηκαν αν είναι για να μας υπερ-χρεώνετε και να μας τα παίρνετε λίγα λίγα με τον μήνα δεν σας χρειαζόμαστε.

Εάν θέλουμε τα δίνουμε και απευθείας μόνοι μας.

Ενα μικρό παράδειγμα

Αν η τιμή του ρεύματος που είναι ακόμα πολύ υψηλή μειωθεί ακόμα 20% αυτό θα σημαίνει 200 εκατομμύρια ευρώ λιγότερο ρεύμα που θα πληρώνουμε όλοι εμείς οι βλάκες.

Το κέρδος της ΑΗΚ είναι και δεν είναι 30 εκατομμύρια για το 2013. Οσοι ξέρουν απλή αριθμητική, καταλαβαίνουν.

Αυτή ήταν η αρχή, θα επανέλθουμε με το σκάνδαλο, όπου εμπλέκεται πρώην υπουργός, στελέχη μεγάλου κόμματος, εταιρείες προέδρου ημικρατικού και διευθυντάδες που τα τελευταία χρόνια χάρη στα επιτεύγματα τους προωθήθηκαν και επαγγελματικά.

Και όλα αυτά, δυστυχώς, με τα χρήματα του απλού πολίτη.